wtorek, 31 stycznia 2017

Rewers - Wydawnictwo Czwarta Strona





Powiem szczerze, że była to jedna ze słabszych książek jaką miałam okazję 

przeczytać. Baaaardzo dużo czasu minęło nim dotarłam do ostatniej kartki. 537 stron

podzielono według oceny wydawcy pomiędzy jedenastu najlepszych autorów 

polskich kryminałów. Jedno muszę jasno określić - nie pozostanę fanką krótkich tego

typu opowiadań. Potrzebuję zdecydowanie dłuższych treści by poczuć pełną 

satysfakcję z opisywanych historii. Po pierwszych stronach miałam ogromną 

chęć zrezygnować z kontynuowania jej i wzięciu w łapki kolejnej, która już na mnie patrzy 

kątem oka, ale byłam szalenie ciekawa, czy wybrani przeze mnie autorzy zrobią co mogą i 

obronią wspólnie średnią tak naprawdę opinię czytelników, z jakimi się spotkałam. 

Uznałam, że muszę dać im szansę.....i nie żałuję! 


*

Szalenie miłą niespodzianką jest opowiadanie nieznanej mi do tej pory autorki Gai 

Grzegorzewskiej "Niedzielne popołudnia". Wielokrotnie miałam gęsią skórkę czytając o 

Hildi, jej przeszłych i teraźniejszych działaniach. Mroczną miała duszę ta dziewczyna, bez 

dwóch zdań... . Gdyby powstał film to nie chciałabym go oglądać....ze strachu! Naprawdę 

świetne, polecam! Bardziej horror, niż kryminał :). Może kiedyś powstanie pełnowymiarowa 

powieść?


*

Drugą szalenie sympatyczną niespodzianką jest "Horyzont" Roberta Małeckiego. Również i 

tu się nie zawiodłam! Ba! nawet szalenie ucieszyłam, gdy okazało się, że wątek dotyczy 

znanego mi Radosława Raka i w mniejszej mierze, ale jednak.....Marka Benera! Swoją 

drogą...oczekiwanie na drugi tom "Najgorsze dopiero nadejdzie" jest straszne Panie 

Robercie :). Wszystko zaczyna się w momencie, gdy w Porcie Zimowym zostaje wyłowiona z 

wody walizka, w której policja znajduje zwłoki kobiety, znanej Rakowi. Od tej pory czas się 

cofa do chwili, od której wszystko się tak naprawdę zaczęło. Tłumaczy też krok po kroku co 

ogóle doprowadziło do tak straszliwej zbrodni. Życie Radosława wywraca się nieco do 

góry nogami, a mimo zawodu jaki wykonuje pokazuje się jako ktoś niezwykle uczuciowy. 

Więcej nie powiem, musicie sami się przekonać :).


*

Remigiusz Mróz "Przez ciemne okulary" - Kolejna opowieść na wysokim poziomie. Pewnego 

dnia Anna wychodzi z domu po fajki i znika, zapada się pod ziemię... . Mija właśnie osiem 

lat od kiedy Szymon żyje w depresji nie mogąc się pogodzić ze stratą ukochanej i nie radząc 

sobie z codziennością. I w tym wypadku zakończenie mnie zaskoczyło, Podsuwa mi się tylko 

jedna myśl ... faktycznie, tylko ludzie są zdolni do tak pokręconych zbrodni czy manipulacji...  


*

Joanna Opiat - Bojarska "Modus operandi" - Pierwsze opowiadanie autorki i już jestem 

zadowolona! Na pewno sięgnę po inne powieści! 

Super! Mimo swoich skrajnych poglądów polubiłam głównego bohatera, komisarza, który 

mimo wyjazdu do zabójstwa odlicza czas do swojego urlopu. Mężczyzna ma żonę, ale .... nie 

lubi kobiet co jasno i wyraźnie wielokrotnie opisuje. Rozpoczynają się przesłuchania 

wszystkich podejrzanych, w tym kobiety, która zawodowo jest testerką uczuć i poszukiwania 

mordercy. Warto przeczytać!



" Nigdy nie lubiłem bab, które mnie lekceważyły.

Właściwie nigdy nie lubiłem bab.

Być może kiedyś akceptowałem, ale byłem młody i głupi,

a baby stanowiły jedynie ruchome obiekty seksualne..."

*


"Babcia Wiśniewska" Wojciecha Chmielarza to siedemdziesięciopięcioletnia kobieta, która 

wciąż pracuje na bazarku dorabiając sobie handlując różnymi serwetami, skarpetami itp. 

Jednocześnie opiekuje się niepełnosprawnym wnukiem. Któregoś dnia policja dostaje 

anonimowy cynk i robi nalot na bazar. Znajdują przy babci ogromną ilość narkotyków i 

natychmiast zabierają na komisariat. Z uwagi na zarzuty jakie w tym wypadku ciążą na 

starszej pani mówi o wszystkim policjantom. Jednak wkrótce odzywają się właściciele

całego towaru... . Więcej już nie powiem - naprawdę fajne opowiadanie z dobrym 

zakończeniem! 

*

Wydawnictwo Czwarta Strona

537 stron

Kryminał 

*



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz