niedziela, 1 stycznia 2017

The best of 2016




Witajcie!


Jestem zaskoczona jak szybko zleciał 2016 rok. 

Ale czy jestem z tego powodu smutna? nie! bo nowy

rok to nowe możliwości, nowe plany, następne 

mam nadzieję spełnione marzenia i morze nowych 

książek do przeczytania. Nie mogę się już doczekać 

na to wszystko co niesie los.

*

A więc "The best of" - nie potrafiłabym wybrać

konkretnie spośród tylu całkiem różnych książek, 

stylów i emocji. Ponadto muszę powiedzieć, że na 

zdjęciu znajdują się tylko i wyłącznie moje książki.

Brak tu tych pożyczonych z biblioteki, ale z czasem będę poszerzać mój prywatny zbiór.


Brak tu mojej ukochanej serii z Harrym Hole spod pióra Jo Nesbo, a także Sagi o Fjällbace 

autorstwa Camilli Läckberg i debiutanckie "Najgorsze dopiero nadejdzie" 

Roberta Małeckiego. Czasem moje serducho podbijała sama historia, a innym razem 

bohater, który sprawił, że nie potrafiłam odłożyć książki dopóki jej nie skończyłam ( a może 

czasem i jedno i drugie? ). 



*

Jo Nesbo - Harry Hole to facet z problemami, nałogowy palacz i alkoholik , żona go 

zostawia, ale ponadto jest stu procentowym gliniarzem, dla którego niema sprawy, której 

nie potrafiłby na swój niekonwencjonalny sposób rozwiązać. Czy jest to opis kogoś, kto 

mógłby sprawić, że byśmy go polubili? raczej nie ... ale w tym wypadku jest inaczej, 

uwielbiam go! Tu wady stają się w pewnym stopniu jego zaletami. Już nie mogę doczekać 

się kolejnego tomu o nim! 



Camilla Läckberg - pisze w dość specyficzny dla mnie sposób. Na początku nie potrafiłam się

odnaleźć w historii, która skacze między wątkami z przeszłości, a teraźniejszymi. Mimo to 

ma sobie to "coś" ... inaczej nie potrafię tego opisać :). Historia Patricka Hedströma i Eriki

Falck przyciągnęła mnie w jakiś tajemniczy sposób :).



Robert Małecki - Debiut, ale za to jaki! Marek Bener to niby zwykły dziennikarz, ale to tylko

pozory. Facet naprawdę ma w sobie ogień i mimo strachu czy lęku robi wszystko by 

rozwiązać zagadkę zniknięcia żony, a także sprawę tajemniczego pożaru. Kto nie czytał niech

to szybko nadrobi, bo warto!



Remigiusz Mróz - Książę polskiego kryminału, bez dwóch zdań. Chyłka i Zordon są pełnym 

ognia duetem, ale to jednak Wiktor Forst całkowicie dał czadu.  Specyficzny charakter 

komisarza sprawia, że jest niezbyt lubianą personą ( zupełnie jak Harry Hole ). Przyciąga

problemy jak magnes, ale i w działaniu jest niezwykle skuteczny ( choć czasem wymaga to

nieco czasu i cierpliwości czytelnika :) ). Żałuję, że nie zdąrzyłam przeczytać w tym roku

"Behawiorysty", ale jak to się mówi ... co się odwlecze itp ;).



Jojo Moyes "Zanim się pojawiłeś" .... Życie nie zawsze jest piękne, szczęśliwe i idealnie 

ułożone, doskonale sobie zdaję z tego sprawę. Mimo to nie potrafię pogodzić się z końcem tej

całej historii. Jak można kochać kogoś, a mimo to podjąć tak egoistyczną decyzję? choć z 

drugiej strony, czy chciałabym żyć wiedząc, że samej nic nie jestem w stanie zrobić? Ehh...to

strasznie trudne. Piękna i tragiczna powieść ... .



Katarzyna Bonda - Wszystko rozpoczęło się od "Florystki" i postaci Huberta Meyera, 

świetnego psychologa śledczego, który wykonuje portrety psychologiczne sprawców dla

policji. Ppełnia błąd i odsuwa się od pracy w zawodzie, jednak nie trwa to długo.

Kolejny facet z problemami, który zrezygnował z prywatnego życia i szczęścia by być

najlepszym w tym co robi. To właśnie moja złota trójca - Harry Hole, Wiktor Forst i Hubert

Meyer - uwielbiam te postacie :) !



Kim Holden i Colleen Hoover - Książki obu autorek są dla mnie idealnym narzędziem do

relaksu i sposobem na wyłączenie się od codziennych problemów. Miłość, przyjaźń, 

tragiczna przeszłość, choroba, trauma ... to hasła łączące wszystkie pozycje napisane przez 

obie Panie. "Promyczek", "GUS", "Hopeless" i "Maybe Someday" na zawsze zostaną w moim 

serduchu.


*

Chciałabym życzyć wszystkim Wam mnóstwo zdrowia, uśmiechu, spełnienia marzeń,

abyście u  boku mieli tylko tych ludziktórzy zasługują na Waszą uwagę i przyjaźń,

a także morza fantastycznych książek i emocji, które na zawsze pozostaną w pamięci.

życzy

Książkowy Pochłaniacz






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz