niedziela, 6 maja 2018

Niedobry pasterz - Przemysław Borkowski



Foto - Karolina Hajdysz




"Niedobry pasterz" to drugi tom z serii o psychologu, Zygmuncie Rozłuckim. Mężczyźnie z trudną (wręcz traumatyczną) przeszłością i jak się wkrótce okaże równie zagmatwaną i niełatwą przyszłością. Od początku poczułam pewną więź z tą postacią - zawód jaki wykonuje jest szalenie wymagający i obciążający jego własną psychikę, ale pozwala mu jednocześnie pomagać ludziom, by znaleźli oni swoje miejsce w życiu i powrócili na właściwe tory.

Duet Rozłucki & Janczewska powraca ... Tym razem początkiem historii jest znalezione w podolsztyńskim lesie ciało brutalnie zamordowanej piętnastolatki. W mediach i okolicy wrze od plotek i domysłów. Pewien okoliczny pijak dość szybko zgłasza się i przyznaje do winy, a gdy wydaje się, że już wszystko zostało wyjaśnione na komisariat zgłasza się miejscowy proboszcz, który uparcie twierdzi, że to on, tylko i wyłącznie jest poszukiwanym mordercą... .

Foto - Karolina Hajdysz


Przyznaję, że po raz kolejny opis wydawcy jest mocny, kuszący i bardzo obiecujący. Jak jest w praktyce? "Zakładnik" (czyli tom pierwszy) był niezły, NAPRAWDĘ niezły. Nie powalił niczym specjalnym, ale bardzo podobał mi się motyw przewodni całej historii, który mnie wciągnął. "Niedobry pasterz" to wg mnie powieść bardziej psychologiczna, choć na podobnym poziomie. Tym razem czuję jednak wyraźny niedosyt kryminalny...brakuje mi nieco więcej akcji, silniejszych emocji. Jest w niej cała masa psychologicznych rozterek...niestety chwilami odrobinę nużących. Czuję się nieco zawiedziona, ale i tak jestem strasznie ciekawa co będzie dalej. Tym bardziej po TAKIM zakończeniu!

Kreacja postaci Zygmunta Rozłuckiego jak dla mnie świetna, no i Weronika ... ma dziewczyna charakter i myślę, że warto byłoby go odpowiednio wykorzystać.


Foto - Karolina Hajdysz


Przede wszystkim chciałabym bardzo serdecznie podziękować 
Wydawnictwu Czwarta Strona za przedpremierowy egzemplarz książki!


Premiera już za chwilkę - 9 maja 2018




2 komentarze:

  1. Jeśli będę miała możliwość lektury tej książki, na pewno sobie jej nie odmówię. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie odmówię sobie zapoznania z Twoją opinią na jej temat. Ostatnio nie mam zbyt wiele czasu, ale lubię czytać Twoje recenzje, bardzo! :*

      Usuń