piątek, 24 marca 2017

Naznaczeni śmiercią - Veronica Roth





Fragment recenzji:


     " Patrząc na nią, odniosłam wrażenie, że pragnęłaby, 

żeby świat wokół niej był prosty, 

włączając żyjących w nim ludzi. (…) 

Ale ja nauczyłam się, że świat nie ma zwyczaju 

naginać się do naszych pragnień. "




Veronica Roth, młoda autorka światowego bestsellera trylogii „Niezgodna” powróciła z 

kolejną powieścią new adult o tajemniczym tytule „Naznaczeni śmiercią”. Osobiście 

przyznaję, że nie jestem fanką literatury fantastycznej. Wiem jednak, że cykl „Niezgodnej”, z 

którym jako jedynym w pełni się zapoznałam bardzo wysoko umieścił poprzeczkę 

doskonałości.


To bardzo kontrastowa powieść – historia dwojga ludzi żyjących po przeciwległych stronach 

barykady. Prowadzą oni kompletnie odmienny tryb życia i wyznają odmienne wartości. Akos

to członek pokojowo nastawionego ludu Therve, żyjący w domu pełnym miłości i 

zrozumienia. Jego matka jest wyrocznią, dzięki niej lud żyje według własnych ustaleń. 

Drugim obozem jest agresywny naród Shotet, z którego wywodzi się silna i waleczna Cyra, 

córka jego władcy. Lud Shotet uwielbia walczyć, a każdą śmierć oznaczają, zdobiąc swoje 

ramiona. Niestety Cyra przez swoją niezwykłą umiejętność zostaje wykorzystana przez 

własnego brata, który pożąda wszelkiej władzy.



"– Chcesz widzieć ludzi jako skrajności. Dobry albo zły, godny zaufania albo niegodny – 

powiedziałam. – Rozumiem. Tak jest prościej. Ale to nie zgadza się z rzeczywistością. "



"...Miękkie serca sprawiają, że warto żyć na tym świecie. "




Całość recenzji można przeczytać tutaj:

Polacyniegesi.org - Naznaczeni-smiercia-veronica-roth/




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz