czwartek, 15 czerwca 2023

Nie dręcz mnie! - Niels Van Hove




Sama jako dziecko byłam wielokrotnie dręczona przez rówieśników, starsze dzieci, kuzynów i był to wyjątkowo ciężki czas dla mnie, bo jak nigdy pragnęłam wtedy po prostu być lubiana 😢. W 1 klasie podstawówki stanęłam w obronie mniejszej dziewczynki i niestety słono za to oberwałam lądując na ostrym dyżurze. Dziś jestem Mamą i przede wszystkim chciałabym by moje dziecko w przyszłości czuło sie bezpieczne, a także by wiedziało, że jeśli cokolwiek się wydarzy to razem z Mężem zawsze stoimy u jego boku gotowi by go wysłuchać i pomóc rozwiązać wszelkie mniejsze i większe problemy ❤️.

Ala to dziewczynka, która z dnia na dzień staje się ofiarą dręczycielki. Jak się okazuje jest nią dziewczynka, która jeszcze przed chwilą była jej prawdziwą przyjaciółką 😥. Ala opowiada stopniowo o swoich uczuciach, które nią targały w tamtym czasie. Tłumaczy czym jest dręczenie i jak może ono wpłynąć na nasze poczucie postrzegania świata, a także pasje i poczucie własnej wartości, a także w jaki sposób sobie krok po kroku z tym radzi.

Pamiętajmy, że nasze dzieci muszą wiedzieć, że mają nasze pełne wsparcie. Że mogą przyjść w każdej sytuacji mając pewność, że zostaną wysłuchane i zrozumiane. A my rodzice jesteśmy tymi, z którymi dzieci będą mogły stworzyć jasny plan działania i poradzić sobie z dręczącą je osobą nie tracąc przy tym swojej dziecięcej radości i pewności siebie ❤️❤️❤️.

Książka na wstępie zawiera konkretne wskazówki i wsparcie psychologa, a także błękitną stronę zawierającą numery telefonów i adresy do fundacji, telefonów wsparcia itp organizacji, które na codzień zajmują się przemocą i wsparciem.

To obowiązkowa pozycja w biblioteczce każdego dziecka i rodzica. Wg wydawnictwa książka dedykowana dla dzieci +5 🙌.


Polecam serdecznie! I pamiętajcie!
 STOP przemocy!












1 komentarz: